Žádosti o informace dle zákona č. 106/1999 Sb.

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
    pondělí      8:00 - 11:00 12:00 - 17:00
    středa        8:00 - 11:00 12:00 - 17:00
  2. Telefonické podání: pevná linka - 465 482 127
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Písemnou žádost můžete doručit elektronicky na adresu: podatelna@obecvraclav.cz, dále e-podatelnou na webových stránkách obce Vraclav nebo poštou na adresu Obecní úřad Vraclav, Vraclav 66, 565 42 Vraclav.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu a adresu pro doručování.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

pondělí      8:00 - 11:00 12:00 - 17:00
středa        8:00 - 11:00 12:00 - 17:00

Telefonické podání: pevná linka - 465 482 127
Poštou na adresu Obecní úřad Vraclav, Vraclav 66, 565 42 Vraclav
Elektronicky na e-mail
 podatelna@obecvraclav.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: jcma9rm
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Elektronická komunikace je možná pouze prostřednictvím elektronické adresy podatelny a datové schránky. Obec Vraclav jiné prostředky elektronické komunikace nepřipouští. Obec Vraclav přijímá digitální dokumenty obsažené v datové zprávě pouze v těchto výstupních datových formátech. Odkaz zde.

Obec Vraclav neumožňuje příjem dokumentů v digitální podobě na přenosných technických nosičích dat z důvodu zajištění nutné kybernetické bezpečnosti. Děkujeme za pochopení.

Zjistí-li Obec Vraclav, že doručený dokument v analogové (písemné) podobě je neúplný nebo nečitelný, a bude-li schopen určit odesílatele tohoto dokumentu a jeho kontaktní údaje, vyrozumí odesílatele o zjištěné vadě dokumentu a stanoví další postup pro její odstranění. Pokud se nepodaří vadu doručeného dokumentu ve vzájemné spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, obec dokument nebude dále zpracovávat a vyřizovat. Nebude-li možné určit odesílatele doručeného dokumentu, který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, obec dokument nebude dále zpracovávat a vyřizovat. Obec Vraclav postupuje podle výše uvedeného obdobně, pokud zjistí, že doručený dokument v digitální podobě včetně datové zprávy, v níž je obsažen, je neúplný, nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód, není v datovém formátu, ve kterém obec přijímá dokumenty v digitální podobě. Pokud bude u doručených datových zpráv zjištěn výskyt chybného datového formátu nebo počítačového programu, který je způsobilý přivodit škodu na informačním systému nebo na informacích zpracovávaných obcí, budou elektronická data okamžitě vymazána. Prioritou je zajištění kybernetické bezpečnosti.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm. a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Vraclav, Vraclav 66, 565 42 Vraclav
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Dle sazebníku úhrad zde

Typ souboru Název Velikost
Žádost o poskytnutí informace 15 kB
Datové formáty digitálních dokumentů 168 kB
Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace 393 kB
Sazebník úhrad za poskytování informací Obec Vraclav 228 kB
Poskytnutí informace č. 1-2022 29 kB
Poskytnutí informace č. 1-2022 Příloha č. 1 3 MB
Poskytnutí informace č. 1-2022 Příloha č. 2 511 kB
Poskytnutí informace č. 1-2022 Příloha č. 3 2 MB
Poskytnutí informace č. 1-2022 Příloha č. 4 26 kB
Poskytnutí informace č. 1-2022 Příloha č. 5 1 MB
Výroční zpráva obce Vraclav za rok 2022 o poskytování informací dle z. č. 106/1999 Sb. 208 kB
Výroční zpráva obce Vraclav za rok 2023 o poskytování informací dle z. č. 106/1999 Sb. 198 kB
Poskytnutí informace č. 1-2024 26 kB